Irklentės Gardos ežere

Irklentės Gardos ežere, Italijoje

Gardos ežero istorija

Virgilijus apie jį rašė poemas, Kafka sukūre čia Novelę, Gėtė buvo suimtas, o Katulas su Musoliniu ant jo krantų pasistatė vilas. Garda – didžiausias šiaurės Italijos ežeras. Tai nepaprasto ir didingo grožio vieta. Jūs būtinai turite ją aplankyti. O dabar siūlome tai padaryti virtualiai.
Garda įgavo savo dabartinį vardą viduramžiais. Pavadinimas tai užuomina į uolas, tarsi sargyba stovinčias aplink tvirtovę primenančius krantus ežero šiaurėje (itališkai Guardia – sargyba). Senovės Romos laikais Garda buvo žinomas kaip Naudingasis ežeras (Lacus Benacus). Senasis Gardos vardas Benaco kartais naudojamas ir dabar.

Gardos ežero geografija

Tai pats didžiausias Italijos ežeras. Jis driekiasi 51 kilometrą, nuo Riva iki Peschiera gyvenviečių. Didžiausias jo plotis – 17 kilometrų (tarp Lazise ir Moniga). Ežerą 65 m virš jūros lygio suformavo ledynai. Kranto linija – 158 kilometrai. Didžiausias ežero gylis – 356 metrai. Šis ežeras tai kontinentinis fiordas. Aukšti krantai šiaurinėje ežero pusėje išgremžti ledo, o pietuose erozija suformavo derlingą daubą ir natūralią užtvanką. Šiaurinėje pusėje, tarp Riva ir Torbole į ežerą įteka Sarca upė. Pietuose, Peschieroje iš ežero išteka Mincio upė. Kalnai šiaurėje apsaugo ežerą nuo šaltos Alpių žiemos, sukurdami nedidelę Viduržemio jūros oazę, kurioje teliuškuoja indigo spalvos vanduo, auga citrinmedžiai, alyvmedžiai ir vynuogynai.

Garda dalijama į tris provincijas, kurios susiformuotos senovės imperijų. Gardos rytinis krantas tapo Veneto provincijos, kuriai taip pat priklauso Venecija, Verona ir Valpolicella, dalimi. Vakarinis krantas priklauso Brescia provincijai, o šiaurinis – Brescino (buvusi austro-vengrijos imperija).
Po Gardą vandens transportu Gardoje nėra populiariausio maršruto – net ir su greitaeigiu katamaranu perplaukti ežerą išilgai užtrunka tris valandas. Ežeras tiesiog apraizgytas pačių įvairiausių laivų ir laivelių keliais, kurie sujungia aplink visą Garda išsidriekusius miestelius. Laivelį galite ir išsinomuoti – jų pasirinkimas ir kainų spektras labai platus. Irklentėms labiausiai tinkama šiaurinė ežero dalis – ten gausu buriavimo mokyklų. Didesni lavai tiesiog skinasi kelią pro banglentininkų flotiles, o šie nutrūkgalkviškai skrodžia bangas po laivų priekiais.

Irklentės Gardoje

Irklentininkai dievina Gardą. Štai kodėl:
Pavėjinis plaukimas irklente ežere patiks kiekvienam, nors jis ir reikalauja šiek tiek laiko planavimui. Iš ryto Jūs paliekate automobilį viename iš Gardos miestelių, tada plaukiate irklente pavėjui kol pasiekiate pasirinktą tašką. Šiek tiek palaukiate kol pasikeis vėjo kryptis, tada irkluojate atgal į tašką, iš kurio išplaukėte.
Gardos ežeras pasižymi idealiomis sąlygomis tokiai dviejų krypčių kelionei. 16 kilometrų rytinis apšilimas į vieną pusę ir neilgas poilsis atplaukus padės pasiruošti kelionei atgal, pasikeitus vėjo krypčiai. Pasaulyje tikrai nėra daug vietų, kur tiek daug sąlygų galėtų beveik garantuotai Jums padėti sėkmingai atlikti dviejų krypčių kelionę irklente.

Surf automobiliai

Surferių automobiliai – Citreon Mehari

Citroen Mehari gimė pranūzų kompanijai labai palankiu metu. Tuo metu buvo smarkiai išpopoliarėję pigūs ančiukai citreon 2cv, ir nematytomis tenchnologijomis prikimšti limuzinai DS. Kupranugarių vardu pavadinti Citroen Mehari žaibiškai išpopuliarėjo Prancūzijos pakrančių kurortuose. Net ir šiais laikais nesunku sutikti vieną kitą egzempliorių, vairuojamą retro stilių vertinančių pinigingų hipsterių.

Mašiną suprojektavo antro pasaulinio karo veteranas, kurio kopmanija SEAP tiekė citrinoms plastiką. Prieš pristatydamas paplūdimių bagio su plastikiniu kėbulu idėją prancūzų automobilių gamintojams, jis suprojektavo ir išbandė visiškai funkcionuojantį modelį. Mehariais dėl jų didelio universalumo ir puikaus pravažumo susidomėjo Prancūzijos kariuomenė – jį įsigijo net 7064 automobilių.

1969 – 1979 Mehariai buvo pardavinėjami ir Amerikoje, kur didesnio populiarumo sulaukė tik Havajuose. Tokį citroeną filme The Life Aquatic with Steve Zissou vairavo aktorius Bill Murray. Neseniai Citroen kompanija pristatė populiarumo susilaukusio visureigio Cactus interpretaciją be stogo Citroen Cactus M. Kompanijos automobilių dizaineris Frédéric Duvernier teigia, kad inžinieriai išprotėjo dėl galios ir elektronikos. Jo manymu, šiuolaikiniai automobiliai yra pernelyg sudėtingi, todėl Cactus M paskirtis yra suteikti klientams emocijas, kurias skleidžia klasikiniai paprastos konstrukcijos šedevrai Mehari ir 2CV.

Atrodo lyg surferių svajonių mašinos, ar ne? 🙂

Irklentės Šiaurės Korėjoje

Irklentės Šiaurės Korėjoje

8 banglentininkų komanda, kurią surinko amerikiečių kompanija Uri Tours, kątik baigė pirmąją banglenčių misiją Šiaurės Korėjoje. Kelionės tikslas buvo ištirti rytų pakrantės sąlygas banglenčių sportui, ir galimam surf turizmui, taip pat surengti banglenčių stovyklą vietiniams ir turistams iš vakarų pasaulio. Komanda rado geras sąlygas, todėl neužilgo pasiūlys reguliarias banglenčių keliones viso pasaulio surferiams.

Misijai vadovavo ISA atstovas iš Italijos Nik Zanella. Jis džiaugėsi, kad rado tikrai puikias sąlygas surferiams, taip pat vienus švariausių paplūdimių pasaulyje (Įdomu, kodėl jie tokie švarūs 🙂 ).

Nik’ą nustebino didžiulis vietinių susidomėjimas banglenčių sportu – jo teigimu, stovyklos pabaigoje buvo labai sunku juos iškrapštyti iš vandens.

6 valandų kelionėje komanda sugebėjo ir paplaukioti irklentėmis pakeliui pasitaikiusiuose ežeruose ir upėse. Vienas iš dalyvių, jaučiantis aistrą egzotiškoms supinimo vietoms iš karto užsikrėtė idėja pasėti Šiaurės Korėjoje irklenčių sporto sėklą. „Kelionė smarkiai pranoko mano lūkesčius. Aš neįsivaizdavau, kokia tai graži šalis, kol nepradėjome važiuoti pro visus tuos laukus ir kalnus. Buvo nuostabu atrasti slaptas vieteles supinimui ramiam vandenyje ir nepaliestuose papludimiuose.”

Originalų straipsnį rasite čia

Irklentės Tenerifėje

Kanarėlės ir kavos tirščiai

Atostogos Tenerifėje

Bandydami įsivaizduoti stogą raunančias atostogas susipažinom su kanarėlėmis Urte ir Martynu. Jie jau kelis metus Tenerifėje šiurpina kanariečius lietuvišku entuziazmu ir meile darbui organizuodami svajonių keliones. Vieną saulėtą popietę lauko kavinėje gerdami kavą, jos tirščiuose bandėm įžvelgti nuostabias atostogas su irklente. Tai nebuvo lengva užduotis, nes irklenčių entuziastai pasižymi vidine laisve. O tokios asmenybės reikalauja galimybių o ne instrukcijų. Vadinkime juos superiais.

Atostogos konvėjeryje

Laisvė yra kaip gyvsidabris: ją pažaboti, surinkti, surūšiuoti labai sunku. Ji gali būti ir nuodinga. Ypač tiems, kas jos bijo ir nėra pratę būti laisvi. Tokiems žmonėms sukurti atostogų algoritmai, paruoštinukės ir paskutinės minutės pasiūlymai (jei kartais atostogų konvėjeryje atsirado skylių).

Jūs visada galite nueiti į didžiulę kelionių agentūrą ir nusipirkti kelialapį už jus viskas pagalvota stiliumi. Įsivaizduokime, kad taip ir padarėte.

Pusryčiai ir vakarienė 3-4 žvaigždučių viešbutyje su baseinu kuriame nuo keistai didelio rūgštingumo graužia akis, kelionės autobusu klausantis gido tūkstantis ir pirmąjį kartą per dirbtinei šypsenai sukąstus dantis drožiamų pasakojimų, iš anksto suplanuoti sustojimai geriausius komisinius siūlančiuose restoranuose. Viename jų gali kilti pagunda užsidaryti tualete ir palaukti kol autobusas išvažiuos be Jūsų. Laisvė! Jei nors akimirkai patikėjote, kad galėtumėte taip pasielgti, esante teisingame puslapyje 🙂

Kanarų sala netoli Vakarų Sacharos, Ispanijos autonominiame regione

Tenerifė tai įpūdinga vulkaninė sala, kurios grožis geriausiai atsiskleidžia kiek nutolus nuo kranto, kiek pakilus virš vandens. Šiltas Atlanto vanduo, jaukūs paplūdimiai, nuostabus maistas ir kūną glostanti temperatūra į didžiausią Kanarų salą traukia milijonus lankytojų. Šie žiemos vasarinėtojų malonumai yra svarbi, bet tikrai ne pagrindinė mūsų idėjos Tenerifei dalis. Atsigulti ant įkaitusio paplūdimio smėlio iš tiesų gera tik tada, kai širdis dar lengvai spurda, oda padengta jūros druska, o pagreitėjęs alsavimas tik vos vos slepia šypseną. Mes kviečiame susipažinti su vandens jėga mokantis suvadyti bangas ir patirti nevaldomą džiaugsmą pasiirsčius greta delfinų. Palydėkite dienas gerėdamiesi įspūdingais saulėlydžiais. Kiek pramokę stovėti ant lentos galėsite išbandyti save lenktyniaudami profesionalia anglies pluošto irklente.

Teisingos atostogos

Kviečiame supinti Tenerifę be pavadėlio. Padėsime surasti lėktuvo bilietus, pasirūpinsime, kad gyventumėte jaukiuose apartamentuose, kurie panašus į namus o ne viešbutį. Gausime Jums automobilį, duosime irklentę, ir suteiksime SUP žemėlapį. Taip pat galėsite jungtis prie mūsų organizuojamų turų, dalyvauti nemokamose irklenčių pamokose, SUPBALL’o turnyruose.

DAUGIAU INFORMACIJOS JAU NETRUKUS 😉

Tenerifėje gali susisiekti: 631282735

Interneto dienoraštis

Downwind

SUP Downwind

Irklenčių downwinder’is

Banglenčių legendos Laird’as Hamilton’as ir Dave’as Kalama prikėlė irklenčių sportą iš mirusiųjų netikėčiausioje Havajų vietoje – Maui. Iš visų salų, Maui yra pati vėjuočiausia. Iš koto verčiantis vėjas šiaurinėje salos dalyje dažnai pasiekia ir 15 metrų per sekundę greitį. Salos pietuose ne ką ramiau, ten pučia stiprus vėjas iš jūros pusės.

Lairdas ir Hamiltonas labai greitai sugalvojo kaip pajungti vėją savo naudai. Tais laikais jie dažnai savo supais plaukdavo pavejui, pakeliui išbandydami kiekvieną banglentininko dėmesio vertą vietą. Idėją pradėti kelionę vienoje vietoje ir pabaigti visiškai kitoje, aišku, nebuvo naujiena. Tai daugėlio sporto rūšių ašis (raftingas, baidarės, kalnų dviračiai ir kt.). Dažniausiai smagiausia tokių sporto rūšių dalis yra surasti trumpiausią kelią iš taško A į tašką.

Truko visai neilgai, kol ankstyvieji SUP’eriai suprato, kaip išnaudoti vėjo ir bangų kryptį judėjimo vandeniu paspartinimui. Plaukimas irklente pavėjui (sup downwinder) greitai tapo populiariu SUP’inimo būdu ir iki šių laikų praktiškai nepakito. Klasikinis Maui downwinder’is atrodo taip: irklenčių entuziastai sušoka į iš anksto suorganizuotą autobusiuką, nuvažiuoja į Maliko Gulch iš kurio irkluoja pavėjui į pasirinktą kelionės pabaigos tašką.

Tikri downwinderio meistrai moka skaityti vandenį, ir išnaudoti ne tik vėjo kryptį, bet ir skirtingų rūšių bangas bei sroves. Atsiradus įgūdžiams ir išmanymui, yrimasis lenta tikrai nebūna tiesus. Tikri downwinderio meistrai moka skaityti vandenį, ir išnaudoti ne tik vėjo kryptį, bet ir skirtingų rūšių bangas bei sroves. Atsiradus įgūdžiams ir išmanymui, yrimasis lenta tikrai nebūna tiesus. Didžiausias greitis pasiekiamas išnaudojant vandens ir vėjo sintezę. Tai tarsi gamtos nutiesti traukinio bėgiai. Irklenčių downwinder’is turbūt vienas iš rimčiausių SUP iššūkių. Kojų perstatymas reaguojant į bangas, vėjo gūsiai į nugarą ir išsilaikymas ant lentos esant dideliam greičiui – tai ne kiekvienam.

Downwinderiams tinkamos irklentės dažniausiai būna santykinai siauros, 3,5 – 5 metrų ilgio, smailiu priekiu padedančiu lengvai skrosti bangas stipriai neįsiūbuojant lentos.