Irklenčių joga  Lietuvoje

Jogos specialistai tiki, kad pasitelkę mumyse slypinčią jėgą galime nuversti kalnus. Joga yra vienas efektyviausių geros fizinės ir dvasinės sveikatos palaikymo būdų kurio terapinę naudą pripažįsta tiek gydytojai tiek mokslininkai. Nuotykiai, atradimai ir aplinkos pakeitimas atostogų metu jums leis pabėgti nuo rutinos, bet nemažiau svarbu yra ir gebėjimas pailsėti dvasiškai – skirti šiek tiek laiko sau.
Irklenčių joga nėra tik dar viena kvaila miestiečių mada: vandenyje nėra dulkių, mažiau triukšmo, o lengvas vėjelis ir nedidelis bangavimas veikia raminančiai. Vandens paviršius klasikinės jogos asanoms yra tarsi melo detektorius: už klaidingus judesius būsite išmaudyti. Išsivaduokite iš keturių sienų apsupties. Mūsų jogos studija – gamta.

Anksti ryte Evelina atlieka asana jogos pratimus. Kad atsibustų rankos ir kojos, ji tolygiai ištempia delnus ir pėdas. Lėtai pakelia sėdimąją dalį į viršų, atpalaiduoja kaklą, o nugara tarsi prailgėja. Auksu žvilgantys plaukai užkrenta ant veido, o kai pažvelgia sau tarp kelių, Evelina nepamato baltos jogos studijos sienos… už jos ramus, mėlynas vandenynas. Tolumoje skraido žuvėdros, pučia lengvas vėjas, o bet kurią akimirką pėdas gali užlieti šilta, bet gaivinanti vandens bangelė. Ne, tai ne sapnas!

“Tai labai skiriasi nuo Jogos praktikos studijoje” teigia Evelina, profesionali jogos trenerė ir irklenčių entuziastė, pradėjusi atlikinėti jogos pratimus ant irklentės. “Jūs atliekate pratimus užmezgę ypatingą ryšį su gamta. “Tai tarsi meditacija – visiškas atsipalaidavimas…. nuostabus pojūtis!”

Pradedantiesiems draugiškas irklenčių sportas gimė 1940’aisiais, kai banglentininkai iš Waikiki, atsistojo ant banglenčių su irklais. SUP-joga, tai asana jogos pratimai, atliekami ant irklentės, pačiuose įvairiausiuose vandens telkiniuose: ramios tėkmės upėje, ežeruose, mariose. Pastaraisiais metais ši jogos rūšis sparčiai populiarėja dėl ypatingo laisvės pojūčio, kurį suteikia vanduo, paprastai su žeme susietai jogai. Studijoje paprastai jogos pratimai atliekami įsitempus, galvojant apie klaidas, pamirštant koks tai smagus užsiemimas.

Jei dar neatradote jogos, pakviesime Jus į įvadinę pamoką paplūdimyje. Kai išmoksite jogos asanas, per antrą pamoką bandysime atlikti pratimus vandenyje. Neapsigaukite, atlikti judesius ant nestabilaus paviršiaus, yra daug sudėtingiau. Sportuojant ant irklentės naudojamos paprastai pamirštamos raumenų grupės – gilieji kūno raumenys, kurios treniruojate nedažnai.